reklama

Keby som mala žiť ešte raz, tak by som sa..

.. viac smiala, cestovala, tancovala, nestarala sa o veci malicherné, ale žila tak, aby aj tie problémy vlastne boli skutočné.. Nebála by som sa milovať!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Pracovala som v domove dôchodcov, kde bolo starých duší dostatok. Starých ľudí stretávam aj v terajšej práci, vidím ich v meste, v dedinách, prirodzene v lekárňach, v chrámoch, po celom svete.
Starý človek má zaujímavý pohľad na svet. Najmä na veci prežité..

"Neboj sa veľa cestovať a učiť novým rečiam, jazykom". Často som počúvala od starčeka, bývalého univerzitného profesora s rakovinou.
Na základnej sme mali nemčinára, ktorý nám počas hodiny vsúval slovíčka, ktoré v učebnicovom slovníku neboli. Boli sme tak hlúpe decká, ktorým prekážalo učiť sa nad rámec, až to milý učiteľ vzdal a odišiel zo školy, a vôbec, zanechal profesiu učiteľa nadobro!
O tomto som sa starému, univerzitnému profesorovi nezmienila.
Mal pravdu, čím viac reči ovládaš, tým viac si človekom. Hanbím sa za svoj rozum vtedy tam, na základnej škole.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Slečna, snívajte a veľa cestujte". Postarší klient, architekt, s ktorým som pri mape sveta prestála asi pol hodinu, kým dokončil výklad o precestovaných krajinách. Ďalší, ktorý posiela Slovenku do sveta.
Čím viac cestujem a poznávam, tým viac zisťujem, že menej viem.
Uvedomila som si, že mám Slovensko rada a čím ďalej som od Slovenska, tým väčšmi ho túžim spoznať.
Za sny sa nehanbím, snívam veľa a rada. Je načase si niektoré sny aj splniť.

"Prečítaj si túto knihu, neprestaň čítať knihy, Helenka". Môj dedko, intelektuál, vymýšľateľ rôznych logických hádanok pre mňa a mojich súrodencov.
Poslednú knihu, ktorú mi dal prečítať, bola od Marka Twaina: Dobrodružstvá Toma Sawyera a Huckleberryho Finna. Nechcela som ju čítať, mala som jedenásť a nebola dievčenská. Prečítala som ju, prežila príbeh. Dedko krátko na to umrel a ja som bola rada, že som prečítala. Znova sa vraciam do jeho knižnice a nachádzam príbehy, ktorými žil aj on sám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A najčastejšie, čo som od starých ľudí počula bolo:
"Nemaj strach zo života, miluj seba a iných".

Nechcem čakať na to, kým zostárnem, aby som si toto uvedomila.
A preto, nebudem brať veci príliš vážne.. Život cirkuluje, musím byť schopná vnímať tieto zmeny a prežiť. Nič nie je dôležitejšie, ako môj život.
Budem hrdá, ale nie pyšná.
Veľa budem tancovať a športovať..
Chyby sa robili, budú sa robiť. Nie som neomylná. Odhodím pýchu a poučím sa z chýb.
Veľa sa budem smiať, lebo potom sa mi lepšie dýcha.
Nechám si svietiť slnko do očí.. Precítim všetky ročné obdobia..
Nebudem mať strach, budem veriť svojim pocitom..

.. milujem a budem milovať..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo, keď budem stará, nechcem premýšľať a snívať o tom, čo som mohla urobiť. Chcem to robiť už teraz.

Helena Sedlárová

Helena Sedlárová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

.. keď som ticho, vtedy som najhlučnejšia.. .. teším sa, keď mi niekto rozumie, no zároveň ma to zvykne aj vystrašiť.. .. v nemom úžase ma dokáže zanechať vážna hudba a rovnako aj latina. .. fascinuje ma pôvod a pojem "myšlienky". Pokračovanie článkov na webe Denník-a N:http://dennikn.sk/autor/helena/ Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím ja..Esterako si to pamätám jamoje privátne radostiSúkromnépod vplyvom nadhľaduNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu