reklama

Tatova ruka

Veľká ruka, veľké srdce. Dve silné ruky, ktorých pevný stisk spôsobí priškripnuté "aau" u nejedného, a zároveň tak jemné, keď utierajú kotúľajúcu sa slzu po líci. Akokeby nechcela narušiť povrch pokožky, tak precízne dokáže t

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Malá, detská dlaň sa v tej veľkej, otcovskej stráca. Drobná ruka obopne otcov palec, stláča ho.
Dôveruje.
Dôveruje aj teraz, aj keď detská ruka dávno vyrástla. Ale tá jeho, je a bude otcovská večne.

Bystrá hlava, čestná. Vysoké dumajúce čelo. Spravodlivo, časom prešedivené fúzy s bradou. 
Ľahko spadnuté viečka. Únava? Starosť? Vek? Je v nich život, iskra a to je podstatné.

Pozerám na jeho pracovný stolík. Malá soška bruchatého, sediaceho Buddhu. Nenapíšem, že aj on je bruchatý. On predsa nie je bruchatý! Len mu chutí mamina kuchyňa, je to labužník.

Úsmev! A s úsmevom sa mení aj tvar tmavých očí, prehĺbia sa vrásky šťastia. Okrúhla tvár vtedy vyžaruje spokojnosť a vnútorné teplo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohľad mi padne aj na nočný stolík. Na stolíku veľký zvonček. A v zvonci zvuk, ktorý má od detstva tak rád.

V kuchyni, vo svetle malej lampy, postava muža v typickom, harmonickom postoji. Ten postoj mám po ňom, ukľudňuje ma. Rád jedáva v stoji a veľkou lyžicou, ako od Kukučína. Starou, hliníkovou. Nedá ju za nič.

Veľkou rukou odháňal strašidlá, keď som bola malá.
Veľkou rukou zhasne sviečku, keď zaspávam.
Veľkú ruku podá vždy, keď treba.

Tato, tatíčko..

Helena Sedlárová

Helena Sedlárová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

.. keď som ticho, vtedy som najhlučnejšia.. .. teším sa, keď mi niekto rozumie, no zároveň ma to zvykne aj vystrašiť.. .. v nemom úžase ma dokáže zanechať vážna hudba a rovnako aj latina. .. fascinuje ma pôvod a pojem "myšlienky". Pokračovanie článkov na webe Denník-a N:http://dennikn.sk/autor/helena/ Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím ja..Esterako si to pamätám jamoje privátne radostiSúkromnépod vplyvom nadhľaduNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu