reklama

Mamička

Ráno.. .. rozospaté potočenie vodovodného kohútika na umývadle v kúpeľni. Medzitým už v kanvici vrie voda na pripravené dve lyžičky kávy. Vkusné šaty podporujúce jej ženskosť, starostlivo nanesený rúž na pery, očnou linkou zv

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

V práci:
.. anjel v modrom, ako to mnohí nazývajú - sestrička, zdravotná sestrička. Pani Kamila potrebuje natriasť vankúš, pán Dalibor čaká na injekciu, starček ležiaci oproti na raňajky a slečna po operácii, na návštevu.
Injekcie, infúzie, roznos stravy, dokumentácia, starostlivosť o každého rovnako, aj o tých hundrajúcich, chronicky nespokojných. Sestrička v modrom kmitá, snaží sa, je zodpovedná.
Svoju prácu si váži.
A ľudskosť - bez tej by to nedokázala.
Rôznorodosť pováh a osudov pacientov spestrujú jej pracovnú rutinu.
Svoju prácu miluje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doma:
.. matka, manželka, výborná kuchárka, priateľka - vždy priama a úprimná! Zrovna na tú priamosť som si dlho privykala. Teraz neľutujem.. život je taký, ten sa nepýta.
V ostatnej dobe často vraví o pokore a o pýche. Tam je toho nedostatok, inde zase prebytok..
Mne pokora občas chýba.
To, čo ju tvorí teraz je jedno živé, stále dúfajúce srdce, okolo ktorého je spleť pocitov, snov, túžob.. rokmi pestovaný nadhľad, vytrvalosť, životná energia.. ale aj doteraz nezahojený smútok. Aj to je úlomok jej osobnosti.
Tá, ktorá v práci rozdáva úsmev, pohladenie, povzbudenie, je občas akoby na "vlnách mora".
A ešte prirodzená hrdosť - to má po svojej mame.
Vytrvalosti sa naučila, možno sa časom priučím aj ja.
Ženskosť - jej veľká devíza.. nehanbí sa za ňu, ani neskrýva.. ženou je rada.. ženskosť jej pristane..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.. milujúca záhradu a svoju rodinu.. plná nehy ale aj duševnej sily.. schopná odpustiť a udržať rodinu - ona to proste vie..
Mám rada, keď sa smeje, tancuje a občas vášnivo šoféruje.

Ako dievčatko som sa chcela na ňu podobať. Tak som tajne brala šmínky a nešikovne sa pokúšala nanášať špirálu a rúž. V jej topánkach napodobňovala jej ladnú chôdzu a vlastnou grambľavosťou často otupila lodičky. Preberala som jej gestá, smiech, spôsob reči. Asi prirodzené u každej dcéry.

.. elegantná žena kráčajúca po chodníku.. s priamym pohľadom, plná neobmedzenej materinskej lásky, no aj kritického pohľadu na nás, jej deti.
Takto mi to celé prišlo, keď som ju vtedy, tam, na tom chodníku videla. Mamičku.

Helena Sedlárová

Helena Sedlárová

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

.. keď som ticho, vtedy som najhlučnejšia.. .. teším sa, keď mi niekto rozumie, no zároveň ma to zvykne aj vystrašiť.. .. v nemom úžase ma dokáže zanechať vážna hudba a rovnako aj latina. .. fascinuje ma pôvod a pojem "myšlienky". Pokračovanie článkov na webe Denník-a N:http://dennikn.sk/autor/helena/ Zoznam autorových rubrík:  ako to vidím ja..Esterako si to pamätám jamoje privátne radostiSúkromnépod vplyvom nadhľaduNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu